فاطمی امین، وزیر صمت: اغلب خودروهای وارداتی در محدوده ۱۰ هزار دلار و کمتر خواهد بود. واردات خودروهای دست دوم و کارکرده ممنوع است.

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

بورس امروز نزولی و منفی بود. به طوری که شاخص کل افت ۱۳،۰۶۰ واحدی (معادل ۰.۸۵ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن اما با رشد ۰.۰۹ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد به ۴،۲۶۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو و قطعات، شیمیایی و فلزات اساسی در بین نمادها فملی، دی و خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حدود ۳۰۶ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای حبندرح و ورنا بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای شپنا و فولاد داشتند.

به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ از حقوق ورودی واردات، گمرک ایران بر محاسبه عوارض کالاهای متروکه که در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار دارد نیز تاکید کرده است؛ این می‌تواند قیمت مزایده این کالاها را تحت تاثیر قرار دهد.

مبادلات تجاری چین با ایران در ۵ ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۶ میلیارد و ۴۷۲ میلیون دلار رسیده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت: دولت به دنبال واگذاری بخشی از معادن به مردم است.

وزیر نیرو: کمبود برق داریم. برق کشاورزان و صنعتگران هم در بسیاری شهرها قطع می‌شود.

وزیر صمت: تولید خودروی مشترک با روسیه فعلا در دستور کار نیست./ عرضه خودرو در بورس کالا حرفه‌ای نیست / دوماه قبل از اعلام عرضه خودرو در بازار سرمایه مخالفت خود با این کار را به سازمان بورس اعلام کردیم / عرضه خودرو در بورس رانت ایجاد می کند.

فاطمی امین، وزیر صمت: اغلب خودروهای وارداتی در محدوده ۱۰ هزار دلار و کمتر خواهد بود./ واردات خودروهای دست دوم و کارکرده ممنوع است.

با ابلاغ بانک مرکزی و پیاده‌سازی سامانه محچک (مسدودسازی حساب صادرکننده چک برگشتی) از این پس طرح قانونی مسدود کردن وجوه صادرکننده ‌چک برگشتی در تمامی شعب شبکه بانکی کشور لازم‌الاجراست.

وزیر اقتصاد: یکی از موضوعات مهم در دستور کار ما افزایش سهم اعتبارات خُرد است تا بتوان به طبقات مختلف کمک کرد که این موضوع آغاز شده، اما سرعت آن اصلا مطلوب نیست.

مدیر خانه بلاک‌چین از ایجاد بانک فرامرزی و ایجاد واحد پول دیجیتالی مشترک که بتواند رابطه تجارت کشور‌ها را تسهیل کند، خبر داد.

رئیس جمهور: نان و دارو و بنزین گران نمی‌شود./ لایحه دو فوریتی برای مجلس تهیه کردیم که افزایش قیمت برخی از کالاها به سال بعد محول شود.

رئیسی در مورد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی: تورم ناشی از این اتفاق ظرف مدت کوتاهی از بین خواهد رفت./ وارد اصلاح اقتصادی مدرن شدیم.

قیمت دلار دیروز با افت ۱۰۰ تومانی به ۳۱۷۸۰ تومان رسید.

بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار ۳ ساعته با امیرعبداللهیان: در دیدار با حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، توافق کردیم که مذاکرات میان ایران و آمریکا در روزهای آتی با تسهیل‌گری تیم من از سر گرفته شود تا آخرین مسائل باقی‌مانده را حل کنیم.

امیرعبداللهیان: آمادگی داریم در روزهای آینده مذاکرات را از سر بگیریم.

بورل: مذاکرات میان ایران، اتحادیه اروپا و آمریکا در وین برگزار نخواهد شد چرا که گفت‌وگوها در فرمت ۱+۴ به علاوه آمریکا نیست./ ایران و آمریکا به صورت مستقیم گفت‌وگو نخواهند کرد./ مذاکرات احتمالاً در یک کشور حاشیه خلیج فارس برگزار خواهد شد./آنچه باید حل و فصل شود، مسائل «مربوط به اجرا، ضمانت‌ها، وضعیت سپاه پاسداران» است./درمورد اینکه چه زمانی توافق نهایی منعقد خواهد شد نمی‌توانم تاریخ دقیقی را به شما بگویم.

شمخانی نماینده رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی: توافقی که دو اصل رفع تحریم‌ها و تحقق انتفاع اقتصادی همه‌جانبه و پایدار را با ارائه تضمین قابل اتکاء از سوی امریکا و اروپا تامین ننماید هیچ مطلوبیتی برای ایران ندارد./ بدنبال توافقی قوی، پایدار و قابل اتکاء هستیم./اقدامات جبرانی ایران در بخش هسته‌ای صرفا واکنشی قانونی و عقلانی به یکجانبه‌گرایی آمریکا و انفعال اروپا بوده و تا زمانی که رویه غیرقانونی غرب تغییر نکند، ادامه خواهد داشت.

بورل: جلسه‌ای مهم با شمخانی درمورد چگونگی بازگرداندن «برجام به ریل» داشتم./ نتیجه مهم سفر من به ایران این بود که ما بن‌بست اخیر را بازگشایی کرده و مذاکرات متوقف‌شده بر سر برجام از سر گرفته می‌شود

بورل: احیای برجام در شرایط کنونی می‌تواند دستاورد امنیتی بسیار مهمی در نظام بین‌الملل تلقی شود.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به باراک راوید خبرنگار اکسیوس گفت: از سرگرفتن مذاکرات با ایران شدنی ست، اما این موضوع را پس از پایان سفر تیم اتحادیه اروپا به ایران متوجه می‌شویم./ تهران باید خواسته‌های فرابرجامی‌اش را کنار بگذارد.

الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، پیش از سفر به تهران، به ریاض سفر کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.